torsdag 7. februar 2013

Hva kan man lage med pølser, lomper, div salat og en boks med fetaost?


Jo det skal jeg si deg :) Pølsewraps! Nammelig godt og tja, ganske så sunt. 

Sto på hodet i kjøleskapet og prøvde å finne ut av hva jeg skulle lage til middag. Det var ikke så mange ingredienser som passet sammen i klassiske retter, så jeg tenkte at skitt au, vi får prøve å lage noe utradisjonelt. Og det ble det! Restene av gårsdagens fantastiske tandooriburgere forsvant til lunsj i dag, og når det da begynner å romle i magen igjen så kommer kreativiteten også tuslende, tydeligvis. Pølse i lompe blir liksom så kjedelig... Særlig når man har mye annet å ta av.

Vel, first things first: Steke pølsene. Jeg kutter de i biter og steker i smør, tilsetter litt tacokrydder for god smak. Dette er en fantastisk hjemmelaget krydderblanding jeg fant på Trines Matblogg, og etter jeg smakte på det første gang har jeg aldri kjøpt tacokrydder igjen. Oppskriften er enkel og man kan variere smak og styrke etter egen gane, bare se her.
Vel, tilbake til pølsene, som nå er ferdigstekte. Jeg liker de ikke sprøstekte når de skal være til en sånn rett, så jeg luner de bare til de blir gjennomvarme og får litt farge. Da beholder de også mer saftighet synes jeg. Lar de stå i panna, men trekker den av platen og setter på et lokk.

 
Hot dogs! Med trykket på "hot" :)
Salat kuttes og has i en bolle, samme med purre, agurk, tomat og mais. Fetaosten går også i en bolle for seg. Eller man kan hive alt i en stor bolle og ha fetaosten og oljen oppi (oljen blir en knallgod dressing) før man blandet det godt sammen. Smak og behag. Jeg velger altså å ha det hver for seg, mest for junior sin del som ikke er så veldig glad i grønn salat. Tomat derimot er en stor hit, så det skal han helst ha det aller meste av. 


Grønnsaker og fetaost er en super kombinasjon :)

Lompene gjorde jeg ikke stort med, annet enn å ta de ut av posen og legge de i en kurv. Det blir ikke så store wraps siden lompene i seg selv er ganske små og porøse, så jeg beregnet en hel pakke til tre personer. Kanskje litt optimistisk, men men. Alt kan pakkes bort igjen!

I siste liten så jeg også resten av rømmedressingen fra i går. Nå har hvitløken virkelig fått godgjort seg og det eksploderer av smak i munnen. Mmmmm! Det ble knall å ha på toppen :) 

Sånn ble det altså til slutt: 

Det er ikke alltid det enkleste er det beste! Men dette er ikke akkurat så vanskelig
heller at det gjør noe :) Legg også merke til 70-talls serviset, mange minner til det!

Og det ble store glis på gutta rundt middagsbordet. Ikke verst for en restemiddag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar