onsdag 6. februar 2013

Flytting av bloggen og en ny start

Da har jeg omsider bestemt meg for å flytte bloggen. Ikke fordi jeg er direkte misfornøyd med blogg.no, men fordi jeg føler det ble for lite brukervennlig for meg, rett og slett.
Jeg er litt sær, og liker ting gjort på en bestemt måte - min måte - og da må ting skje fort og greit. Når det ikke gjør det, vel, da mister jeg tålmodigheten og blir fort lei. Så dette hamskiftet håper jeg kan være det lille sparket jeg trenger for å komme meg skikkelig i gang med bloggingen igjen. Jeg har nemlig masse godsaker på lager, men dette - samt oppussing, reising, overtidsjobbing med mere - har satt en brems på matlaging den siste tiden.

Nå ser vi imidlertid en ende på rotet, og håper å være oppe og gå husmessig i løpet av uka. Da vil vi ha fått nye gulv i nesten hele førsteetasjen, og nye vegger på stua, en del utskifting av møbler, og til sist (og viktigst) en god, lun varme i gulvene. Gjett om vi gleder oss! Det er virkelig ikke noe moro å leve i kasser og esker i ukesvis, og kun spise enklest mulig mat. Men vi har vært veldig heldige og blitt invitert masse på middag til svigers. De er gullkantede mennesker med en stor stjerne i himmelen!

Mitt diettprosjekt, nemlig Dukandietten, er oppe og går igjen, etter en noe skjødesløs helg i Berlin, som kostet meg litt over en kilo. Men men, pytt pytt, og så videre, man kan alltids starte på nytt ;) For de som ikke vet startet jeg denne dietten som et eksperiment, med meg selv som forsøkskanin, nettopp fordi jeg var skeptisk til hele greia. Jeg er fortsatt langt ifra overbevist om at dette er en sunn måte å gå ned i vekt på, men jeg har lovet meg selv (og mange rundt meg) å gjennomføre denne dietten, gå ned de kiloene jeg vil (i utgangspunktet 12 kg) og så se om jeg klarer å holde meg der. Nå har jeg altså, etter helgens glipp, startet på ny med fase 1. Så får vi se hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar