tirsdag 19. februar 2013

Glutenfritt, Dukan og kaos i hus og hode

...det oppsummerer vel egentlig livet ganske godt for tiden :)

Det vil nå etterhvert bli lagt ut glutenfrie oppskrifter på bloggen. Jeg har nemlig meldt meg på kurs i glutenfri baking, og gleder meg som et lite barn. Glutenfritt engasjerer meg mer og mer ettersom jeg selv merker effektene av å leve glutenfritt ved hjelp av Dukandietten, og jeg merker at jeg lener meg i retning av de som sier at gluten ikke har noe i et vanlig kosthold å gjøre. Men, jeg skal ikke være bastant på noe som helst. Enda ;)

Jeg har ikke hatt mulighet til å lage noe nytt og spennende eller bake noe godt den siste tiden, da dagene løper fullstendig fra meg. Hver eneste helg tenker jeg "Nååååå skal det endelig bli godt med en rolig uke". Men jeg rekker knapt tenke tanken ferdig før en ny bølge av kaos og gjøremål skyller over familien. Så da blir det litt stans i både kreativiteten og bloggingen, noe jeg bare kan beklage. Håper og ber om at oppussingen snart blir ferdig og at huset kan bli ryddet ordentlig. Og ikke minst at jeg etterhvert kan komme i gang med nye og spennende oppskrifter igjen.

I tillegg har jeg store problemer med å overføre innleggene fra den gamle bloggen til den nye, det ser ut som om blogg.no ikke er interessert i å gjøre det noe enkelt for brukerne å skifte til andre bloggtjenere. Så jeg holder nå på å legge over innleggene manuelt, altså kopiere direkte fra den andre bloggen til denne, med alt rot det medfører. Det vil gjøre at bloggen sikkert blir rotete i oppsettet, i alle fall ved å sortere innleggene etter dato, men jeg vet for tiden ingen annen måte å gjøre dette på. Hjelp tas i mot med den største takknemlighet!

Så, dette er status i rotehuset for tiden :) Dukandietten går fortsatt sin haltende gang, og trass i at jeg hver eneste uke skeier ut en dag, så har jeg gått ned 7 kilo og 8 cm i livet. Det er ikke dårlig :)

Ønsker alle en fin dag! Skriv gjerne om dine erfaringer med Dukan, som jeg nå begynner å få et litt varmere forhold til, hvis du vil dele :) Og har du glutenfrie oppskrifter som jeg kan få prøve meg på etterhvert tas de i mot med stor takk :) For dette er noe jeg virkelig ønsker å lære mer om!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar